Notícies
L’actualitat
< Tornar al llistatL’escola Creixà participa en el projecte araArt
El centre pierenc ha estat un dels escollits per formar part d’un programa d’innovació pedagògica que vol fomentar els projectes artístics a les escoles
Amb el projecte 'Un Infant, Un Instrument' (UIUI), l'escola Creixà és un dels centres escollits per formar part del programa d'innovació pedagògica ‘araArt’, que impulsa el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de fomentar i valorar els projectes artístics que es duen a terme en els centres educatius amb la col·laboració d'una escola artística.
El projecte UIUI es comparteix amb l’Aula Municipal de Música Maria Escolà i Cases des del curs 2015-2016 i compta amb el suport de l’Ajuntament. Dos professors de l’Aula es desplacen un cop per setmana al centre per ensenyar a tocar instruments de vent, de fusta (clarinets i saxos) i metall (trompes, trompetes i trombons) a l’ alumnat de cicle mitjà.
El reconeixement farà possible que l’escola Creixà formi part del projecte ‘araArt’, com a mínim, durant els propers tres cursos. Els objectius del programa són potenciar les arts per a millorar les capacitats i competències bàsiques de l’alumnat d’educació infantil i primària; millorar les seves habilitats socials, la seva autoestima i els valors de compromís i responsabilitat; generar oportunitats per a detectar i promoure el talent en l’àmbit de les arts tot atenent la diversitat-, i afavorir la cohesió social de l’alumnat.
Aquest és el segon projecte d’innovació educativa en el qual participa l’escola, ja que des del curs passat el centre forma part també del projecte Mobils.edu. La voluntat de l’escola és donar resposta al context actual a partir d’una transformació que desplaça el protagonisme cap a l’alumnat i esdevé un espai inclusiu, amb professorat competent en aspectes com l’organització curricular i la planificació pedagògica.
Ajuntament de la Vila de Piera - Regidoria d’Educació i Infància, carrer de la Plaça, 16-18 | Tel. 93 778 88 00
Volem enfortir els vincles entre les famílies, els centres educatius i l’entorn.