L’actualitat

< Tornar al llistat

El Consell d’Infants i Adolescents de Piera participa en un grup de treball sobre educació sexual

17/05/2024

El projecte impulsa el diàleg i la reflexió sobre com es pot implementar l’educació sexual integral en el sistema educatiu català

El Departament d’Educació i el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya, conjuntament amb els grups de recerca “Educació i Gènere” i “SexAfin” de la Universitat Autònoma de Barcelona, estan desenvolupant l’Estratègia per a la Implementació de l’Educació Sexual Integral en el Sistema Educatiu Català.  Aquest projecte consta de diferents fases: una d’elles, i la més important, inclou una diagnosi que té per objectiu obtenir una comprensió integral de la complexitat que envolta l’educació sexual integral. A més es proposa impulsar el diàleg i la reflexió col·lectiva entorn aquesta qüestió fonamental per als drets dels infants i adolescents. 

Per tal de poder recollir la percepció dels infants i adolescents, han articulat la consulta a través de Consells d’Infants Municipals de diferents territoris així com també del Consell Nacional dels Infants i els Adolescents de Catalunya (CNIAC), ja que s’entén que són l’òrgan legitimat per representar les infàncies dels diferents territoris de Catalunya. S’han triat cinc Consells d'Infants de diferents territoris de Catalunya, un d’ells el de Piera, per poder dur a terme un grup de discussió dissenyat i validat pel grup promotor del projecte. 

En la sessió del 15 de maig, els membres del Consell d’Infants de Piera van participar en una dinàmica amb l’objectiu de copsar les necessitats educatives i les opinions dels infants i adolescents. En ella van poder parlar sobre què entenen per sexualitat, d’on treuen la informació, com els agradaria que des dels centres educatius els parlessin i informessin o quina comunicació tenen amb les seves famílies.

Ajuntament de la Vila de Piera - Regidoria d’Educació i Infància, carrer de la Plaça, 16-18 | Tel. 93 778 88 00

Volem enfortir els vincles entre les famílies, els centres educatius i l’entorn.