L’actualitat

< Tornar al llistat

Les notícies de l'INS Guinovarda del mes de febrer

Visita Gasoils Carreras
Visita UAB
Taller equitat menstrual
La Rosella
El dol
Visita IKEA alumnat PFI
Xerrada sexualitat
26/02/2025

GASOILS, CARRERAS, UNA EMPRESA CENTENÀRIA

L'alumnat de segon de TAPSD va visitar l'empresa Gasoils Carreras. Durant la visita guiada per les instal·lacions, els van explciar els serveis que ofereixen i com s'han anat transformant en aquests cents anys, des que l'avi va obrir una botiga de queviures. També, els van expplicar les funcions dels diferents departaments, el nombre de treballadors i la importància de l'esforç, la polivalència i altres competències personals i professionals per tirar endevant la pròpia empresa. En l'actualitat, Gasoils Carreras compta amb una benzinera, la venda de gasoil, el lloguer de càmpers i autocaravanes i un centre de neteja de vehicles. 

 

VISITA A LA UAB

L'alumnat de 2n de Batxillerat va visitar el Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El campus de la UAB els va oferir l'oportunitat de conèixer de més a prop els seus estudis, serveis, instal·lacions, entre altres. Amb aquesta visita, van poder assistir a les xerrades programades i informar-se sobre el ventall de graus universitaris que hi poden cursar. 

 

TALLERS D'EQUITAT MENSTRUAL 

L’alumnat de primer d’ESO va participar en uns tallers sobre equitat menstrual, impartits per professionals del CAP de Piera. Els van explicar el funcionament dels productes, què és la menstruació i quins mites i tabús giren al seu voltant. També van poder resoldre qualsevol dubte sobre l’ús dels productes menstruals. La meva regla, les meves regles és una iniciativa de la Generalitat que pretén formar en educació menstrual el jovent, facilitar-los productes menstruals reutilitzables i al mateix temps que  prenguin consciència de l’impacte ecològic dels productes d’un sol ús.

 

UNA ESTONA AMB LA FUNDACIÓ LA ROSELLA 

Les alumnes de primer de TAPSD van assistir a una xerrada de la Fundació La Rosella de Castellví de Rosanes. Van explicar-los què fan i com viuen en el seu centre i a la llar residència les persones que tenen un trastorn del desenvolupament intel·lectual. Durant la xerrada, es van plantejar situacions del seu dia a dia i com les resolen o les poden treballar: la feina, la higiene, la sexualitat, tenir fills, etc. A més, les alumnes i els joves de La Rosella, en petits grups, van poder compartir una estona per parlar sobre experiències, curiositats, inquietuds...

 

TAMBÉ CAL PARLAR DEL DOL 

Les alumnes de primer de TAPSD van assistir a una xerrada sobre el dol, impartida per la tanatòloga Teresa Garcia. Van aprendre la manera d’acompanyar el procés de dol d’usuaris i usuàries. Les futures professionals van poder preguntar i resoldre qualsevol dubte sobre com s’han d’enfrontar davant de persones que estan al final de la seva etapa vital o estan patint un procés de dol.

 

VISITA IKEA DE GRAN VIA 

Dilluns, 27 de gener, l’alumnat del PFI d’auxiliar de comercialització de productes i logística van visitar l’IKEA de Gran Via a Barcelona. Durant la seva estada en aquest centre comercial, van realitzar l’anàlisi d’aparadors i la distribució de productes.

 

LA SEXUALITAT ALS CENTRES EDUCATIUS 

Dilluns, 27 de gener, l’alumnat de 3r d’ESO i Serveis Comercials va assistir a un taller sobre sexualitat, organitzat per professionals del CAP de Piera. Van parlar sobre els canvis que tenen relació amb la pubertat i les expressions sexuals, l’autoconeixement i cura del cos, les habilitats de comunicació i de respecte, els mites, les pors i els tabús. Van treballar la pubertat en els nois i les noies (canvis físics i mentals), l’aparell reproductor masculí i femení, etc. Amb aquestes sessions, es vol fomentar la sexualitat sana i responsable i orientar el jovent davant dels canvis en el pas de jove a persona adulta.

 

Arxivat a: INS Guinovarda

Ajuntament de la Vila de Piera - Regidoria d’Educació i Infància, carrer de la Plaça, 16-18 | Tel. 93 778 88 00

Volem enfortir els vincles entre les famílies, els centres educatius i l’entorn.